Monday, July 9, 2012

Nördgasm

Igår söndag hade jag en väldigt trevlig dag med Simon Lundström och Roger Klein, som är i landet några dagar till. Vi möttes upp i Shinjuku, och skrotade runt där ett tag, kikade på nördspel på Yellow Submarine och babblade anime i en liten butik för sådant. Sen for vi till Akihabara och tog rundorna på Mandarake, White Canvas, Tower Records och Mister Donut. Det är alltid intressant att ha Sveriges främsta manga/animekännare som ciceron i en stad som denna. På kvällen åkte vi till Iidabashi för att äta på Mos Classic, en lite finare variant av burgarkedjan Mos Burger, som skulle vara mer som en riktig restaurang. Men de hade tyvärr lagt ner. Det skulle ligga på en stendöd bakgata, så det var kanske inte så konstigt.
 Vi gick istället till en isakaya, mer traditionell restaurang, där man beställer in fat med smårätter och delar. Hela middagen inklusive dryck gick på 500 kr för tre personer, så såna ställen brukar vara bra. Detta var dessutom ett lite finare ställe än de brukar vara.

Köpte några skivor på TR. En som jag trodde var en Vocaloidskiva, men var generisk hard trance med en annan turkoshårad brutta på omslaget, och en ny skiva av DJ Kentaro, som jag inte kände till tidigare, men som var riktigt bra. Fick dessutom med en timslång mixskiva på köpet, även den väldigt trevlig.

Idag var det skola som vanligt. Nu rullar det på i ganska bra takt. Nån vecka eller två till så har vi nog redan kommit upp till nivån där jag slutade förut. Ska skriva ansökan om japanskt ID-kort imorgon, och fixa försäkring också, antar jag.

No comments:

Post a Comment