Tuesday, July 3, 2012

Idag klassindelning och bokutdelning. Jag hamnade i underklassen, men det hade jag ju redan bestämt. Fick böckerna vi ska jobba med, och en massa utskrifter, hiraganaövningar osv. Lektionerna är helt på japanska, men jag hängde med i vad läraren sade redan nu. Kanske inte varje ord, men andemeningen. Vi ska bara ha lektioner på eftermiddagarna, så det blir 3 timmar om dagen + läxor. Sluttest efter tre månader, om man klarar det flyttar man upp en grupp. Vi var bara fyra i klassrummet idag, men jag tror de flesta gick direkt till nybörjarklassen utan att ta testet, så de kommer väl imorgon.

Kollade min postlåda i huset, och det låg ett kilo räkningar där. Verkligen 25-30 st, som väl måste vara från den förra hyresgästen, det var grejer från företag som jag inte haft att göra med. Det enda relevanta var väl möjligen elräkningen, men jag vet inte om det är den här jag ska betala. Många verkar vara påminnelser om obetalda grejer också. Jag mailade värden och frågade vad jag ska göra. Det är totalt hundratusentals yen, som jag verkligen inte tänker betala.

Annars inte så mycket. Har inte så mycket pengar, så jag blir väl hemma idag. Hade ju äventyr igår.

Hade velat ta Galaxexpressen till Hannou, men den stannar inte i Nakamurabashi...

No comments:

Post a Comment