Thursday, April 6, 2017

Here we go igen

På plats i Japan för ett halvårs studier och har klarat av skolintroduktionen, klassplacering osv. och skrivit kontrakt för boendet. Rummet är ganska fint, men har inget skrivbord eller ytor för att lägga saker (utom ett stort golv), så jag tittar redan på alternativ...

Hyran är oslagbar här ända fram till juni, så det är ju lite synd... Men just nu kan jag bara jobba i allrummet, eller köpa ett eget skrivbord, som måste kasseras när jag flyttar, och det är ju ett jäkla slöseri. Annars är det ett stort och bra hus med allsköns faciliteter, men nästan 1½ timmes pendlingstid till skolan åt varje håll tar mycket av dagen. Nu har jag iaf långhelg, så jag måste jobba järnet om boken ska bli klar nån gång.

Trodde att jag hade glömt kameran först, men hittade den i ett hemligt fack i ryggsäcken, så jag återkommer med lite bilder nån gång snart.

No comments:

Post a Comment