Saturday, June 30, 2012

Det ballar på

Fejsbok 29/6:
Framme i Japan på boendet. Vad gör jag här? Jag är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Och pengarna för förskottshyran kommer inte ut från kortet. Nån måste dö, och det blir antagligen jag först. Stället är extremt klaustrofobiskt och ligger i Tokyos Hässelby, men annars är det bra. Resten har gått oförskämt bra, så nånstans måste det ju fallera. Ska sova på saken. När pengarna har gått igenom.

Uppdatering efter genomförd hyresbetalning(fick ta det med visan, får prata med ica-banken sen), tupplur, dusch och middag; Jag heter inte längre Ghgbvefer XBvhsgefh, men huset är fortfarande ett råtthål. Omgivningarna är riktigt trevliga dock, med massor av småbutiker och restauranger, 7-11, myllrande folkliv och cyklande poliser. Har redan hunnit skrämma slag på en gubbe så han cyklade och välte. Representin'.
Min tidigare observation om att det inte finns några livsmedelsbutiker i Tokyo har också visat sig felaktig; det är här de har lagt dem. Typ 10 st i de närmaste 4 kvarteren. Och 6 frisörer. Lite klädbutiker, glasögon, elektronik, och diverse. Det mesta man behöver, och nära till stationen. Men varför kostar schampoo 50-300 kr??


Har hunnit köpa en liten plastfigur redan också, sån liten mysterieask med One Piece-figurer. Ville ha Perona, men en Robin går också bra.
(Ang.boendet, replik:)
Ja, det kanske blir fint... Ska nog ända kika på den där lite större som låg lite längre in i stan. Det tar väl kanske bara 20-30 minuter att ta sig in till häftigare delar av stan, men... Det är mest "allrummet"(ett picknickbord med tre stolar och en tv) och det minimala köket med två kokplattor som är deprimerande här.
 

No comments:

Post a Comment